(najedź na obrazek)
Źródło: Koj Franciszek, Podstawy technologii gastronomicznej, WPL, Warszawa Olszewski Adam, Technologia Przetwórstwa Mięsa, WNT, Warszawa
Witamy na Stronie Internetowej akcji promocyjnej O MIĘSIE WIEPRZOWYM I NA TEMAT…
Nasze działania, finansowane z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego obejmują nie tylko produkcję audycji telewizyjnych pod tym samym tytułem do emitowania w TVP ale także przygotowanie specjalnych materiałów promocyjnych dla Polskiego Radia oraz artykułów propagujących ideę zdrowego żywienia w oparciu o mięso wieprzowe na łamach dzienników i dodatków specjalnych w wydawnictwie „Polskapresse”.
Należy przypomnieć, że realizacja projektu odbywa się pod nadzorem specjalnie powołanego Konsorcjum i przy jego ścisłej współpracy, złożonego ze stowarzyszeń i organizacji branżowych takich jak: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Związek Rzemiosła Polskiego, Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „Polsus”, Krajowa Rada Izb Rolniczych, Związek „Polskie Mięso”, Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego „UPEMI”.
Cykl programów pt. „O Mięsie Wieprzowym i na temat” , emitowany był w kanałach Telewizji Regionalnej i TVP Polonia o zasięgu ogólnopolskim i poza naszym krajem, w pasmach o najwyższej oglądalności.
Każda z proponowanych 30 audycji wyróżnia się krótkim, zaledwie 5 minutowym czasem trwania, charakterystyczną wizualizacją i dynamicznym montażem oraz jednakową oprawą muzyczną i trybem narracji, przypomina raczej zwarty spot reklamowy, czy swoisty video-clip, niż typowy program edukacyjny.
Choć głównym jej celem jest szeroko rozumiana popularyzacja tematów związanych nie tylko z żywieniem i dietą człowieka, ale też z hodowlą i produkcją mięsa, a także z zagadnieniami higieny i bezpieczeństwa przetworów oraz kulinariami, czyli sposobami przygotowywania potraw mięsnych.
Takie podejście do realizacji materiału promocyjnego gwarantuje zwięzłość podejmowanej tematyki oraz dobre tempo, pozwalające uniknąć znużenia oglądającemu audycję. Rozwiązanie to niesie też możliwość emitowania w dowolnym paśmie, służąc nadawcy jako typowy „wypełniacz” między jednym programem a drugim, pełniąc w ten sposób niejako rolę popularnych etiud muzycznych czy zapowiedzi programowych uzupełniających luki. Z punktu widzenia promocyjnego charakteru cyklu ma to znaczenie niebagatelne.
Drugi istotny aspekt projektu „O Mięsie Wieprzowym i na temat” to jego funkcja edukacyjna. Choć każdy z odcinków poświęcony jest innej tematyce, zawartość merytoryczna audycji oraz udział w niej wybitnych specjalistów – technologów żywienia, technologów mięsa, dietetyków i lekarzy, przybliża widzowi najważniejsze problemy z obszaru hodowli i produkcji mięsa, jego miejsca w polskiej tradycji kulinarnej i kulturze spożycia, a także stałej obecności w podstawowym menu mieszkańca naszego kraju.
Zatem głównym bohaterem programu zawsze pozostaje mięso i jego przetwory, omawiane z punktu widzenia różnych przedstawicieli branży. Raz więc na te tematy będzie wypowiadał się naukowiec, kiedy indziej hodowca lub producent czy przetwórca, albo handlowiec, ale też znajdą swe miejsce w audycji weterynarze czy specjaliści od higieny i jakości produktów mięsnych, ale również mistrzowie sztuki kulinarnej oraz zwykli konsumenci.
Siłą więc tego programu – choć związanego z jedną dziedziną – będzie różnorodność tematyki. Zastosowanie takich właśnie – jak omówione powyżej – technik realizacyjnych gwarantuje atrakcyjność programową i wysoką oglądalność.
Wbrew powszechnej opinii i pomimo dominującym w świadomości odbiorców przekonaniu o dominacji na rynku marketingowym nowych form przekazu, takich choćby jak internet, telewizja pozostaje ciągle najważniejszym nośnikiem informacji i wytworów kultury, i jako taka jest podstawowym przekaźnikiem wskazań promocyjnych.
Zatem więc każde wejście w obszar oddziaływania marketingowego za pośrednictwem telewizji wydaje się bezdyskusyjne i w pełni uzasadnione. Dowodzą tego rozliczne badania konsumenckie prowadzone na zlecenie firm producenckich.
Celem głównym projektu jest usystematyzowanie wiedzy Polaków o jakości i rodzajach mięsa, a także prezentacji prawdziwego wizerunku mięsa, jego właściwości i zawartości składników odżywczych oraz roli w codziennej diecie, a także po przez prosty, nieskomplikowany i atrakcyjny przekaz umożliwienie dostępu mieszkańcom całej Polski do sprawdzonych informacji w zakresie spożycia mięsa i jego przetworów. Zadaniem materiału promocyjnego jest więc tez rozbudzenie wśród mieszkańców Polski zainteresowania ważnymi kwestiami właściwości i zawartości składników odżywczych w mięsie oraz jego znaczącej roli dla funkcji organizmu ludzkiego. Istotą projektu jest również edukacja konsumentów w zakresie doboru jakościowego mięsa także traktowaniu zwierząt i szanowaniu jedzenia oraz budowanie świadomości konsumenckiej opartej o tradycje spożywanie mięsa i jego przetworów, prezentacja wybranych sposobów przyrządzania posiłków mięsnych. Projekt kierowany jest więc do ogółu społeczeństwa mieszkającego w zasięgu nadawania programów regionalnych emitowanych na antenach TVP oraz TVP Polonia.
Warto dodać, że aktualny zasięg techniczny anten regionalnych TVP w kraju to 35 745 tys. widzów a rzeczywisty zasięg ( 1 – mln) anten regionalnych TVP to 4 606 tys. widzów z terenu całej Polski. Zgodnie z aktualnymi wynikami badań telemetrycznych prowadzonych przez AGB Nielsen Media Research Sp. z o.o. we wrześniu 2013 r. widzowie anten regionalnych TVP to:
Również w setkach tysięcy należy liczyć odbiorców TVP Polonia na całym świecie.
Dodatkowym wzmocnieniem emisyjnym, z możliwością stałego dostępu do materiału promocyjnego będzie załączenie go do niniejszej strony internetowej oraz witryny TVP, a także umieszczenie go na najpopularniejszym na świecie portalu You Tube.
Dla utrwalenia problematyki i tytułu Akcji jako swoistej marki prowadzono zarówno w tygodniach równoległych do emisji audycji i terminach post-emisyjnych dodatkową kampanię na antenach Polskiego Radia – w postaci audycji promocyjnych oraz na łamach dzienników i wydawnictw specjalnych „Polskapresse”.
W niniejszym projekcie zaproponowaliśmy więc realizację działań informacyjnych i edukacyjnych oraz promocyjnych skierowanych do ogółu społeczeństwa a zaproponowane formy przekazu i kanały informacji pozwalają na założone dotarcie do szerokiego spektrum odbiorców.
W imieniu realizatorów życzymy miłych wrażeń przy oglądaniu audycji „O mięsie wieprzowym i temat”
Jacek Marcinkowski i Andrzej Łyszyk